Passief inkomen krijgen door o.a. internet

Passief inkomen krijgen door o.a. internet

Inleiding in passief inkomen Passief inkomen is het genereren van inkomen zonder dat hier elke keer opnieuw arbeid voor verricht hoeft te worden. Veel mensen associëren passief inkomen met rentenieren en dit is ook zeker een manier die kan zorgen voor een terugkerend...

Goede website teksten, hoe doe je dat?

Goede website teksten, hoe doe je dat?

Websites werken met tekst, weblogs werken met tekst, elke basis van het handelen via internet geschied via tekst. Maar goede website-teksten, dat is nog een verhaal apart. Want hoe zorg je ervoor dat je jouw doelen kunt bereiken door het gebruik van content? Aangezien...

Een aantal voorbeelden van doelgroepen kiezen

Een aantal voorbeelden van doelgroepen kiezen

Kies een doelgroep Met het groeiend aantal webwinkels in Nederland, en een groeiend aantal mensen dat denkt dat zij het ook gaan maken, wordt het steeds belangrijk om een doelgroep te bepalen. Pak je één specifieke doelgroep, dan heb je veel meer kans op slagen. Om je...

Hoe zorg je voor optimale affiliate marketing?

Hoe zorg je voor optimale affiliate marketing?

Optimale affiliate Marketing We hebben het hier al vaker gehad over affiliate marketing en de voordelen en nadelen van de marketing, en ook elders wordt er veel gepraat over deze lucratieve manier van geld verdienen. Maar wat is nou de beste toepassing, hoe werkt...

Anchor tekst betekenis en uitleg

Anchor tekst betekenis en uitleg

De term anchor tekst wordt veel gebruikt door SEO specialisten bij het uitwisselen van links. Dit doen ze om een betere domein/pagina autoriteit te krijgen. In vakjargon wordt dit backlinken genoemd. De anchor tekst heeft dus betrekking op het plaatsen van links,...

SWOT Analyse

SWOT Analyse

Als je een marketing of business gerelateerde opleiding volgt of heb gevolgd, dan is de SWOT analyse waarschijnlijk wel eens voorbij gekomen. Om je geheugen even op te frissen, SWOT is een afkorting van: S: STRENGTHS (intern) W: WEAKNESSES (intern) O: OPPORTUNITIES...

Afnemersanalyse

Afnemersanalyse

Een afnemersanalyse is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie. Deze analyse richt zich op het in kaart brengen van jouw potentiële afnemers en hun motivatie om jouw product of dienst af te nemen. Deze informatie is belangrijk om inzichtelijk te hebben,...

Gravatar in WordPress Gebruiken

Gravatar in WordPress Gebruiken

Nieuwe WordPress gebruikers worstelen nog wel eens met hun Gravatar. De vraag hoe verander ik het grijze icoon onder mijn blogs is één die mij regelmatig gesteld wordt. Gelukkig is het plaatsen van je eigen afbeelding in WordPress vrij eenvoudig en het goede nieuws is...

5 Krachten model Porter, hoe pas je die toe?

5 Krachten model Porter, hoe pas je die toe?

Het 5 krachten model van Porter verscheen voor het eerst in 1980 in het boek "Competitive Strategy: Techniqurs for Analysing Industries and Competitors". Je begrijpt vast al dat dit boek werd geschreven door Dhr. M. E. Porter. Het is ongelofelijk dat nu, ruim dertig...

Contact Form 7 handleiding voor WordPress

Contact Form 7 handleiding voor WordPress

Contact Form 7 is een WordPress plug-in die het mogelijk maakt om formulieren op je website te plaatsen. Helaas heeft WordPress standaard geen formulier opgenomen in het CMS, daarom moeten we eerst een plug-in installeren. In deze korte handleiding leg ik uit hoe je...

Webtekst schrijven: hoe spot je een goede brontekst?

Als tekstschrijver mag je met allerlei interessante onderwerpen werken. Wanneer een onderwerp in jouw straatje ligt gaat dat gemakkelijk. Maar soms gaat jouw opdracht over iets waarmee je niet zo bekent bent. Dan is het tijd voor wat onderzoek. Met de hoeveelheid...

Richtlijnen 2018-2019 voor het schrijven van SEO-vriendelijke teksten

Het schrijven van SEO-vriendelijke teksten is een vaardigheid welke je voortdurend moet bijschaven. SEO-technieken die een jaar geleden effectief waren, zijn nu mogelijk waardeloos. Google en andere zoekmachines passen hun algoritmes voortdurend aan. Het is inmiddels...

Met SEMrush geen SEO consultant meer nodig

SEMrush maakt een SEO consultant bijna overbodig SEO (zoekmachine optimalisatie) is er de afgelopen jaren niet makkelijker op geworden. Het aantal keywords die mensen gebruiken in zoekmachines om producten, diensten, nieuws te zoeken is nou eenmaal beperkt. Website...