Email marketing, meer inschrijvers op je mailinglijst

Email marketing is nog steeds een van de meest effective online marketing kanalen. maar zonder inschrijvers kun je het niet toepassen.
Daarom laat ik in dit artikel zien hoe je meer inschrijvers op je mailinglijst krijgt, immers ‘money is in the list’!. De makkelijkste en tegelijkertijd de duurste manier is om meer bezoekers via betaald verkeer naar je website te sturen. Deze manier is effectief als je een goede conversie op je opt-in pagina draait en weet wat een inschrijver oplevert.

In dit artikel gaan we het hebben over het optimaliseren van je opt-in pagina’s, zodat je niet direct meer verkeer hoeft in te kopen.

Heb je wel eens een “Splash Squeeze Page’ geprobeerd?

Je bent vast wel eens een pagina tegengekomen waar je werd welkom geheten door een opt-in unit. Zie het voorbeeld hieronder.

Splash squeeze Page

Dit soort pagina’s zijn een afgeleide van een landingspagina of een Squeeze Page, het enige verschil is dat het vaak om de homepage gaat en je wel gewoon een menu en de site-bar kunt laten staan.

Zorg er wel voor dat bezoekers niet bij elk bezoek het opt-in formulier te zien krijgen. Hij moet dus worden weggeschreven met een cookie, anders kan je bounche percentage omhoog gaan.

Gebruik een ‘Lite box’ opt-in pop up


Deze ken je vast ook wel, de lite box kan voor sommige mensen wat agressief overkomen maar kan met de juiste boodschap wel enorm veel extra opt-ins opleveren.

Lite Box opt -in pop up

 

Je kunt via verschillende email marketing software een Lite box in je site naar voren laten komen. De opties die je hebt om hem op het juiste moment naar voren te laten komen zijn bij de meeste aanbieders divers. Zorg ervoor dat je echt iets relevants in de box plaatst ander komt het een beetje ‘spamy’ over en dat probeer je natuurlijk te voorkomen. Het is bij deze methode heel belangrijk dat je een cookie laat wegschrijven, als een bezoeker de lite box heeft gezien moet je hem niet bij elk bezoek terug laten komen. Het kan bijvoorbeeld weer na een dag of 30. De reeds ingeschreven bezoekers hoeven hem helemaal niet meer te zien te krijgen.

Maak je gebruik van ‘Feature Box opt-ins’

Als je een blog hebt, dan zou je deze optie zeker kunnen overwegen. Deze opt-in box plaats je aan de bovenkant van je blog bericht.  De meeste mensen gebruiken dit gedeelte voor andere populaire posts of andere ‘must reads’ en tags, maar als je primaire doel is om meer email adressen te verzamelen, dan is dit een uitstekende plek om meer opt-ins te verzamelen.

Feature box opt -in

 

Gebruik de omgekeerde L

Als je het heel precies bekijkt dan zou je zeggen dat we het hier hebben over een achterstevoren op de kop geplaatste omgekeerde L, maar dat klinkt iets minder pakkend.
Het verhaal achter deze techniek is dat mensen links onderin beginnen met lezen en vanaf dat punt omhoog scannen.

Inverted L opt-in

Een title die de mensen aanspreekt is dus van essentieel belang om vanuit deze positie direct een opt-in te krijgen.

Probeer een Javascript Warning Pop-Up

Dit zijn pop-ups die verschijnen als een bezoeker bijvoorbeeld op een afbeelding klikt of dat deze zijn muis naar een bepaald punt beweegt. Deze benadering vraagt om een creatieve aanpak omdat het best agressief overkomt. Humor is hier op z’n plaats

Zorg voor de juiste content in je opt-in boxen!

Tot slot valt en staat het aantal inschrijvingen natuurlijk met je teksten in de opt-in boxen. Deze moet passen bij de doelgroep van je website en de bezoeker moet getriggerd worden om zich in te schrijven. tegenwoordig ontvangen mensen gemiddeld bijna 100 mailtjes per week, je moet dus wel duidelijk laten zien dat jouw mailing waardevol is en echt de moeite waard. Het weggeven van bijvoorbeeld een E-book kan hierbij uitstekend gereedschap zijn

Succes!   

Share This