Kies een doelgroep
Met het groeiend aantal webwinkels in Nederland, en een groeiend aantal mensen dat denkt dat zij het ook gaan maken, wordt het steeds belangrijk om een doelgroep te bepalen. Pak je één specifieke doelgroep, dan heb je veel meer kans op slagen.
Om je te helpen hierbij geven we hier een aantal voorbeelden van doelgroepen die door bepaalde ondernemers gekozen zijn. We gaan hierbij niet in op de kwaliteit of prijzen van de webwinkels, maar beperken ons tot de doelgroep.
Voorbeelden van doelgroepen bepalen
We zullen hieronder een paar voorbeelden van doelgroepen laten zien die door ondernemers gekozen zijn. Deze ondernemers hebben succes weten te behalen met het bepalen van de doelgroep. In een dynamische markt met onderhand evenveel aanbieders als consumenten is het immers belangrijk om scherp te kunnen blijven; en met een doelgroep ben je al een enorm eind op weg.
Voorbeelden van doelgroepen: leaseauto’s voor ondernemers
De eerste van de voorbeelden van doelgroepen bepalen op een goede manier, is www.leasedeals.nl. De markt van autoverkoop is namelijk al ontzettend groot en ook de markt voor gebruikte auto’s heeft bijna meer aanbieders dan consumenten.
Binnen voorbeelden van doelgroepen scoort leasedeals hoge punten. Deze aanbieder richt zich namelijk als één van de weinigen op de B2B markt voor autoleasing. Door zich te richten op de ondernemers en de communicatie B2B te maken, is de kans groot dat het succes voor deze onderneming nog verder zal groeien.
Voorbeelden van doelgroepen: kleding maar dan anders
Kleding bij voorbeelden van doelgroepen? Zit die markt niet al helemaal dicht, door grote, middelgrote en kleine webwinkels? www.large.nl is het sprankelende voorbeeld van een succesvolle aanpak door het richten op een nichemarkt. Juist door zich te richten op de meer rock en metal zijde van de mode en accessoires, heeft Large zich internationaal weten te manifesteren. Let ook even op de cursor wanneer je op de website bent. Dat is echt een teken van complete marketing richting de doelgroep. En daarmee een van de goede voorbeelden van doelgroepen bepalen.
Voorbeelden van doelgroepen: Zoek een karaktertrek
In plaats van een nichemarkt te kiezen, kun je ook kiezen in te spelen op een trend of een gevoel, of een karaktertrek bij mensen. Daarom moet bij de voorbeelden van doelgroepen ook zeker https://mrkortingscode.nl/ genoemd worden. In plaats van te kiezen tussen voorbeelden van doelgroepen, kiest deze leverancier ervoor om in te spelen op een eigenschap van de Nederlanders; het opgewonden raken van kortingen.
Genoeg voorbeelden van doelgroepen
We gaan hier geen reclameboodschappen uitzenden, het idee was even een duidelijk aantal voorbeelden van doelgroepen te noemen samen met de benadering. Alle aanbieders hebben een compleet pakket dat gericht is op de doelgroep zelf. Nogmaals; dit is geen beoordeling van de producten of de website zelf, het is alleen maar bekeken naar hoe de doelgroep bepaald is.
Hoe helpt dit mij als ondernemer?
Andere websites bekijken is heel leuk, maar hoe helpt dit jou nou verder bij het ontwikkelen van de juiste benadering richting de doelgroep? Wel, er zijn dan intussen heel veel webwinkels en het aantal is dan misschien wel groeiend, dit wil helemaal niet betekenen dat er geen kansen meer liggen. Door juist goed in te spelen op een doelgroep en daar de marketing op in te richten, is het zeker wel mogelijk om succesvol te worden.
Door de voorbeelden van doelgroepen te laten zien, hopen we dat we je geïnspireerd hebben of in ieder geval een richting hebben gegeven voor de ontwikkeling van jouw eigen bedrijf.